Projekt rozpoczynamy od sporządzenia listy obiektów oraz oględzin miejsca nad którymi będziemy pracować. Następnie tworzony jest plan pracy i harmonogram aby szybko i sprawnie zrealizować wymagane zadania.
Projekt rozpoczynamy od sporządzenia listy obiektów oraz oględzin miejsca nad którymi będziemy pracować. Następnie tworzony jest plan pracy i harmonogram aby szybko i sprawnie zrealizować wymagane zadania.
Przed skanowaniem fotogrametrycznym przygotowujemy lokacje i obiekty oraz dokonujemy pomiarów. Pracujemy w optymalnych warunkach oświetleniowych, używając profesjonalnego sprzętu fotograficznego i drona. Dzięki temu uzyskujemy wysokiej jakości materiał źródłowy, wpływający na efekt końcowy.
Kolejny etap odbywa się już stacjonarnie w naszym biurze. Przystępujemy do wstępnej obróbki materiału źródłowego. Za pomocą pakietu Adobe i programów takich jak Lightroom czy Photoshop, selekcjonujemy pozyskany materiał oraz wprowadzamy wszelkie niezbędne korekty.
Tak przygotowany materiał posłuży do wygenerowania siatki oraz tekstur w programie fotogrametrycznym Reality Capture. Następnie powstały model jest wstępne czyszczony z niedoskonałości i wstępnie optymalizowany.
Najbardziej czasochłonne i wieloetapowe prace odbywają się w Blenderze. Model poddawany jest różnym modyfikacjom, takim jak podział na fragmenty, dodawanie brakujących części siatki i tekstur, precyzyjne czyszczenie czy optymalizacja.
Ostatnim etapem w procesie powstawania fotorealistycznego modelu 3D jest utworzenie wszystkich niezbędnych materiałów PBR oraz ich optymalizacja w programach Blender i Marmoset Toolbag.
Gotowe modele umieszczamy w popularnych silnikach gier takich jak Unity 3D i Unreal Engine. Następnie każdy model ma konfigurowane materiały PBR oraz jest sprawdzany czy zachowuje się prawidłowo. To sprawia, że nasze modele są gotowe do użycia bez żadnych problemów niezależnie od zastosowania.
Na końcu przygotowywany jest render, a fotorealistyczny model 3D trafia na strony sklepów takich jak Unreal Marketplace, Unity Asset Store, Sketchfab czy CGTrader lub zostaje przekazany bezpośrednio do naszych klientów biznesowych.
Właścicielem i administratorem tej strony jest RS3D Studio. Zawartość strony, w tym treść, zdjęcia, filmy oraz wszystkie inne materiały są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie, modyfikowanie i udostępnianie tych treści bez zgody właściciela jest zabronione.
2024 RS3D Studio - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Warunki korzystania z usług
| Polityka prywatności