PROFESSIONAL 3D SCANNING & MODELING STUDIO
  • Polski
  • English
  • Modułowe Zasoby 3D

    ZBIERANIE REFERENCJI

    Projekt rozpoczynamy od sporządzenia listy obiektów oraz oględzin miejsca, które posłużą do wykonania modularnych zasobów 3D. Następnie tworzony jest plan pracy i harmonogram aby szybko i sprawnie zrealizować wymagane zadania.

    SKANOWANIE FOTOGRAMETRYCZNE

    Przed skanowaniem fotogrametrycznym przygotowujemy lokacje i obiekty oraz dokonujemy pomiarów. Pracujemy w optymalnych warunkach oświetleniowych, używając profesjonalnego sprzętu fotograficznego i drona, co pozwala uzyskać wysokiej jakości materiał źródłowy, wpływający na efekt końcowy.

    PRACA NAD MATERIAŁAMI ŹRODŁOWYMI

    Kolejny etap odbywa się już stacjonarnie w naszym biurze. Przystępujemy do wstępnej obróbki materiału źródłowego. Za pomocą pakietu Adobe i programów takich jak Lightroom czy Photoshop, selekcjonujemy pozyskany materiał oraz wprowadzamy wszelkie niezbędne korekty.

    TWORZENIE MODELI

    Tak przygotowany materiał posłuży do wygenerowania siatki oraz tekstur w programie fotogrametrycznym Reality Capture. Następnie powstały model jest wstępne czyszczony z niedoskonałości i optymalizowany.

    CZYSZCZENIE, RETOPOLOGIA ORAZ OPTYMALIZACJA

    Najbardziej czasochłonne prace odbywają się w Blenderze. Model jest modyfikowany, dzielony na fragmenty, uzupełniany brakującymi częściami siatki i tekstur, dokładnie czyszczony i optymalizowany. Zasoby są sprawdzane pod kątem modularności, aby odpowiednie części do siebie pasowały.

    WYPALANIE TEKSTUR

    Ostatnim etapem w procesie powstawania fotorealistycznego modelu 3D jest utworzenie wszystkich niezbędnych materiałów PBR oraz ich optymalizacja w programach Blender i Marmoset Toolbag.

    FINALNE TESTY

    Gotowe modele umieszczamy w popularnych silnikach gier takich jak Unity 3D i Unreal Engine. Następnie każdy model ma konfigurowane materiały PBR oraz jest sprawdzany czy zachowuje się prawidłowo. To sprawia, że nasze modele są gotowe do użycia bez żadnych problemów niezależnie od zastosowania.

    OSTATNIE PRZYGOTOWANIA

    Na końcu przygotowywane są rendery, a fotorealistyczny model 3D trafia na strony sklepów takich jak Unreal Marketplace, Unity Asset Store, Sketchfab czy CGTrader lub zostaje przekazany bezpośrednio do naszych klientów biznesowych.

    Jeśli podobają Ci się nasze zrealizowane projekty i jesteś zainteresowany naszymi usługami, chętnie stworzymy to czego potrzebujesz, na indywidualne zlecenie.